ABRA FlexiBee

FlexiBee je moderní účetní systém splňující požadavky většiny firem. Navíc přidává široké možnosti integrace a rozšíření pomocí rozhraní REST API. Na tomto skvělém základu nabízíme další aplikace z rodiny FlexiBusiness

ARIT je největším distributorem ABRA FlexiBee. Navíc přidává několik skvělých rozšíření, jejichž kompletní balíček se nazývá FlexiBussines. Tento moderní účetní a ekonomický systém pro malé a střední firmy je připraven pro použité na samostatném počítači, na počítači v lokální síti i na vzdáleném cloudu přes internet. Program poskytuje intuitivní uživatelské rozhraní na řadě operačních systémů současně – Windows, Linux a MacOS. FlexiBeepracuje s podporou platné legislativy v ČR a SR, nabízí pravidelné aktualizace vyplývající z jejich změn.

V České Republice je nejvíc účetních a ekonomických systémů na hlavu v EU. Je velmi těžké se v široké nabídce zorientovat a vybrat si na několik let dopředu nejlepší řešení.

Na základě dvacetiletých zkušeností s programováním několika účetních systémů, implementací ve stovkách firem a poradenstvím v reálných firmách snad ve všech oborech jsem získal cenné informace. Na základě nich jsem napsal rozumný návod Jak si vybrat ekonomický systém na několik let.

Mám na něj mnoho pochvalných referencí a pro naše konzultanty je to často používaný pomocník. Nyní máte možnost si tento návod stáhnout a sami se zamyslet nad touto složitou problematikou. Navíc pro naše zákazníky nabízíme test Flexibee na našem privátním cloudu zdarma. Ing. Tomáš Hruška

Technický ředitel

Jak si vybrat nejvhodnější informační systém?

Každý dobrý podnikatel musí mít v pořádku čísla. Samozřejmě pro finanční úřad, ale hlavně pro sebe. Účetní a informační systém, či jinak ERP je dnes jedinou cestou jak efektivně data pořídit, zpracovat a vyhodnotit.

Na základě letitých zkušeností z implementací mnoha systémů vím, že pokud hodláte změnit nebo si pořídit nový IS máte před sebou hodně těžký úkol. V ČR máme snad nejvíc informačních systémů na obyvatele. Zákazníci se na mě obracejí s rozsáhlými porovnávacími tabulkami se kterými si často  nevědí rady.

Dal jsem tedy do kupy několik základních bodů na co se zaměřit a jak se zorientovat tom co požadujete a potřebujete.

1. Reference

Tak jako u všeho dejte na doporučení někoho, koho znáte. Nejlépe pokud je z podobného oboru. Současně nezapomeňte porovnat počet, strukturu a úroveň vašich a jeho zaměstnanců.

Reference:

2. Jak velký systém potřebujete

V zásadě jsou na trhu systémy vhodné a připravené pro dvě základní velikosti firem. Pro malé až střední firmy (do 25 osob) a pro střední a velké. Obecně lze říci, že velké firmy potřebují řízení více a složitějších procesů a malé IS toto neumí. Není problém si pořídit např. SAP pro firmu s 5 lidmi, k tomu ale musí být ekonomický důvod, jinak je to velmi drahé.

Typická chyba je případ, kdy si velká firma pořídí především z cenových důvodů malý systém. IS má firmu podporovat v podnikání a ne brzdit, často to končí v lepším případě hledáním dalšího systému.

Kolik mám zaměstnanců:

Kolik zaměstnanců pracuje s IS:

3. Máte externí účetní firmu

Pokud ano, zaměřte se na to, jak efektivně a rychle si s účetním vyměňujete data. Mělo by být jedno, jak jste od sebe daleko a měli byste pracovat nad jedněmi daty – žádné posílání mailem tam a zpět. Dnes není problém vše řešit elektronicky a účetního prakticky nevidět.  

Ano/Ne

Jaké systémy používá:

4. Kolik máte poboček

Všichni potřebují aktuální data. Můžete si vybrat systém, kde se data synchronizují mezi pobočkami nebo takový, kde je vše online. S dnešní rychlostí internetu běží online systémy rychle a bez problémů a vy máte o pár problémů méně.

Kolik poboček:

5. Pracuje z jednoho místa pro všechny

Vyberte si systém, který běží po celém světě, ať nejste omezeni. Nejen vy, ale i vaši obchodníci potřebují aktuální informace, ať jsou kdekoli.

Ano/ne:

Máte obchodní cestující:

6. Jaká je technická úroveň zaměstnanců kteří budou systém používat

Výměna systému se téměř vždy setkává s odporem zaměstnanců, jsou často neochotní se něco nového učit. Je to pro vás příležitost zhodnotit je při změně. Doporučuji otestovat dopředu složitost systému průměrným zaměstnancem. Vyberte dodavatele s dobrým školením. Bez něj to rychle nepůjde.

Zaměstnanci jsou technicky znalí: Ano/ne

7. IT systémy vašich dodavatelů

Svět se zmenšuje a propojuje, konkurence tlačí ceny. Máte-li možnost, změňte i procesy pořizování a správy dokladů. S pravidelnými dodavateli si vyměňujte faktury elektronicky, naskladňujte zboží na jedno kliknutí bez přepisování dat, která už do systému někdo zapsal. Jinak Vás efektivnější konkurence převálcuje.

8. IT systémy vašich odběratelů

Tady už je elektronická výměna dokladů často podmínkou podnikání, velcí hráči už nic nehodlají přepisovat ručně. Ujistěte se že nový systém podporuje elektronické výměnu dat ve formátu který potřebujete odběratelům nabízet anebo že je možné formát upravit dle potřeby. Je neúnosné měnit systém s novým odběratelem.

9. Fakturujete část služeb každý měsíc stejně

Poskytujete služby, pronajímáte? Vydáváte měsíčně spoustu faktur na pořád stejné malé částky? Výbornou funkcí moderních ERM jsou automatické pravidelné fakturace, které po dobrém nastavení šetří vaše zaměstnance, nervy a peníze.

Ano/Ne

10. Máte ve firmě software na míru, který potřebujete propojit na firemní data

Má nový informační systém možnost jednoduchého propojení, umí komunikovat přes standardní REST API rozhraní? Pak k němu bez problémů připojíte cokoli co potřebujete.

Jaký software, jeho  dodavatel:

11. E-shop či B2B

E-shop je dnes v řadě oborů nezbytný. Jak složité je pořídit si e-shop či rozhraní pro elektronickou komunikaci se zákazníky B2B k vybranému informačnímu systému? Moderně znamená jednoduše – e-shop by měl potřebná data (ceník, popis, obrázky) brát přímo ze systému a naopak tam zapisovat nová – objednávky, nové odběratele, faktury, platby, …

Jak prodáváte:

12. Kde chcete mít data uložena

Hodně závisí na povaze vašich dat, na tom jak to cítíte. Nelze obecně říci, že data v Cloudu jsou uložena méně bezpečně. Provozovatel služby má často lepší odborníky. Na druhou stranu můžete mít větší důvěru ve vašeho ajťáka, protože ho léta znáte. Z provozních důvodů se dá navíc předpokládat, že velké datová centra mají lepší technologické podmínky. Rychlejší internet, záložní generátory a moderní vzduchotechniku.

13. Máte vlastní server, jaký a jak starý

Je logické, že se snažíme umořit zakoupenou investici. Jednotlivé IS mají individuální systémové požadavky. Některé potřebují pro svůj běh kupovat Windows s databází a dálkovým přístupem, jiné placené databáze, jiným stačí Linux zdarma. Nabídku na IS proto řešte komplexně i s cenou dalšího potřebného software a hardware a samozřejmě s náklady na další růst.

14. Používáte více operačních systémů

Obliba počítačů a notebooků Apple stále roste. Spousta lidí dnes využívá k práci i tablety nebo smartphony se systémy Android nebo iOS. Do budoucna trend více systémů poroste, proto se včas zamyslete nad tím, kde všude a s jakými omezeními by dokázalo běžet vaše účetnictví.

15. Chci si IS pořídit nebo pronajmout

Pronájem softwaru jako služby je v kurzu. Umožní vám snížit počáteční investici, u dobrých systémů a prodejců je navíc samozřejmá možnost pozdějšího odkupu.

Nákup nového IS musí firmě rozhodně pomoci. Je to příležitost posunout se dál, udělat ve firmě pořádek a potřebné změny. Informační systém tvoří kostru firmy, která však musí být nejen pevná ale i dostatečně pružná, aby vydržela nápor práce a rychlé změny, které se kolem dějí.

Kontaktujte mě

1 + 10 =

=

Your Title Goes Here

Jsem zajímavej v zajímavé firmě

Moc se mi líbí žena z plakátu, co jsem si pronajmul, a po určité době i odkoupil. Ze začátku mi nepřipadala až tak fajn, ale když jsem zjistil, že nestárne, začal jsem se na to koukat úplně jinak

=

Your Title Goes Here

Jsem zajímavej v zajímavé firmě

Moc se mi líbí žena z plakátu, co jsem si pronajmul, a po určité době i odkoupil. Ze začátku mi nepřipadala až tak fajn, ale když jsem zjistil, že nestárne, začal jsem se na to koukat úplně jinak